Weer een weekje in Duitsland 14 Oktober. - Reisverslag uit Bielefeld, Duitsland van Lisa Mol - WaarBenJij.nu Weer een weekje in Duitsland 14 Oktober. - Reisverslag uit Bielefeld, Duitsland van Lisa Mol - WaarBenJij.nu

Weer een weekje in Duitsland 14 Oktober.

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

15 Oktober 2014 | Duitsland, Bielefeld

Hallo Lieve mensen,

Daar ben ik weer, ik hebekker genoten van 6 dagen thuis zijn, met in die week de verjaardag van mijn vader, en een wortelkanaalbehandeling want ja die kies was nog steeds niet helemaal in orde schijnbaar, nu gaat dit gelukkig eindelijk goed..

Dus gister zijn wij weer terug gekomen in Bielefeld, ik had weer wat booschappen meengenomen en verder mijn 'weekend tas' waar de andere collega's niet echt over te spreken zijn want hij is zo groot dat er amper nog wat in de auto past ha-ha. na een reis van 4 uur waren we om 12:00 in Bielefeld, snel uitpakken, omkleden, en op naar de cafetaria lekker aardappelpuree en bradwurst op het menu , daarna om 13:00 naar de afdeling waar ik te horen kreeg dat ik totaan het weekend op een andere afdeling moet werken, wel op NC3, een kleinere afdeling met 12 bedden..maar wel met onderbezetting dus mag ik hier een week werken, vanavond de eerste dienst een avond dienst..

Ik moest werken met een meisje van 18 jaar die betheljahr heeft, dit houd in dat ze een jaar vrijwillig werkt in het ziekenhuis.. en ze dit ook nog eens leuk vind! en met mijn andere collega.

Het is een rustige afdeling, er word niet extreem veel gebeld en er zijn maar 2 mensen hulp nodig van 2 verzorgers. 1 van deze patiënten heeft eerst bij mij in de wachzimmer gelegen op NC1 en ligt nu op NC3 normaal station, morgen word ze geopereerd en toen ik vanavond de kamer op kwam herkende ze me nog en begroette ze me hartelijk, ik had van deze mevrouw ook een casus gemaakt over haar spasmes en deze met haar besproken dit vond ze erg leuk dat ik dat over haar schreef, dus we hebben even gepraat, ik heb haar de koffie aangereikt en de citroencake en daarna ben ik weer verder gegaan.

Er was 1 patiënt die een wond aan zijn rug had en net uit de operatie kwam, deze meneer wou graag van liggen naar zitten en ik heb dit met een collega van mij zo gedaan, daarna belde meneer weer, hij had een droog broodje gegeten en opeens moest hij overgeven, dus dit was een heel spektakel met een hoop viezigheid..ook weer eens meegemaakt, nadat alles er weer uit was ging het alweer wat beter..en heb ik deze patiënt maar weer in ligstad gelegd, meneer moest iets eten wou hij zijn medicijnen nemen dus ik heb hem aangespoort om wel na een half uurtje weer te proberen wat te eten, dit was een jonge patiënt die wel graag wou dat zijn thee nog werd aangereikt maar aangezien we geen hotel zijn en meneer dat nog prima zelf kon trapte ik daar niet in..

Vervolgens kwam er een nieuwe patient binnen die geopereerd zou worden de volgende dag, ik heb de intake gedaan van deze patiënt alles in het duits.. nog nooit eerder gedaan dus met hakkelen en stoten maar het ging goed, we snapten elkaar en het scheelde dat deze patiënt alles zelf kon, nog jong was dus geen tandprothesen had, geen bril, geen rollator dus praktisch gezien waren alle antwoorden nee, dat scheelde weer ha-ha. Ik verwelkomde meneer en zei dat de arts nog bloed kwam afnemen later op de dag.

om 18:00 gingen wij zelf eten en daarna de avondronde die overal eigenlijk hetzelfde is, de trombose injecties geven, vragen of de patiënt nog wat nodig is voor de nacht, ondersteunen bij tanden poetsen, pyama's aandoen en klaar maken voor de nacht. praatjes maken met patiënten en ik heb nog een infuus aangelegd vanavond, 1000 ringer 80ml/h. eigenlijk gewoon vocht omdat deze patiënt te weinig drinkt.

Na de avond ronde ging de tijd vrij snel en was het zo 21:00 en waren we klaar en vrij. morgen weer een avond dienst.

Thuis nog een lekker broodje urkse zalm gegeten met Mirjam en Janneke en een kopje thee en daarna naar bed gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Hallo, Ik ben Lisa mol en kom uit Zwartsluis, ik ben 20 jaar geboren op 16-06-1994, in Zwartsluis. Totdat ik naar het VMBO in Zwolle ging heb ik op school gezeten in Zwartsluis, vervolgens heb ik nog 2 jaar op Talentstad in Zwolle gezeten om daar te mogen slagen en mijn VMBO diploma te mogen halen, vervolgens heb ik 1 jaar kinderopvang gedaan om het MBO, dit was iets wat mij toch niet zo lag, en ik ben daarom gestopt en begonnen aan de opleiding Verzorgende IG, deze heb ik binnen 3 jaar succesvol afgerond en in Juni 2014 heb ik mijn diploma in ontvangst mogen nemen. Vervolgens wou ik eerst 1 jaar gaan werken, maar aangezien er weinig werk is ook vanwege de crisis. Heb ik mij aangemeld voor de opleiding Verpleegkundige niveau 4 in Emmeloord, een nieuwe uitdaging nieuwe mensen leren kennen en een andere plaats leken mij een goede nieuwe start.

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 7047

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: