Donderdag en Vrijdag 17&18oktober. - Reisverslag uit Bielefeld, Duitsland van Lisa Mol - WaarBenJij.nu Donderdag en Vrijdag 17&18oktober. - Reisverslag uit Bielefeld, Duitsland van Lisa Mol - WaarBenJij.nu

Donderdag en Vrijdag 17&18oktober.

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 Oktober 2014 | Duitsland, Bielefeld

Hallo Allemaal,

Sinds mijn internet wat beter is als ik alleen thuis ben , probeer ik wat meer te schrijven over mijn stage en leven hier in Bielefeld..

Zoals ik al eerder zei werk ik deze week op een andere afdeling, want wat er mis is met het ziekenhuis weten we niet maar het begint wel een beetje op de crisis in Nederland te lijken alleen dan is er gewoon simpelweg te weinig personeel, allemaal met herfstvakantie of tegelijk vrij..maargoed Op station NC3 waar ik deze week werk is het wel erg gezellig, ik had vandaag een dagdienst met de zelfde collega als gisteravond, heel gezellig. we kunnen goed samen werken en hebben samen 12 kamers met daarvan 10 met 4 patiënten per kamer en 2 private kamers met 1 persoon, nou dat zijn me toch patiënten, die private, net alsof het een hotel is, mevrouw zei vandaag tegen mij ik heb wel een duurdere kamer geboekt hoor, waarom moet ik dan op de gang de badkamer delen met de buurman? ik ben daar niet van gedient..en dat werd zo 9 a 10 x per dag herhaald, op een gegeven moment is je geduld wel vrijwel op..maar aardig blijven, verder zijn er wel redelijk leuke patiënten.. 1 man had familie in Nederland wonen en 2 jaar als klein kind in Nederland gewoond, erg leuk hij kende veel plaatsen en zelfs Zwolle kende hij.. nadat hij in de middag terug kwam na een lange operatie ging het helaas wat minder goed met hem, minder praatjes en meer moeheid en pijn..gelukkig geen koorts en de bloeddruk in orde, dat zijn dingen die we na de operatie gelijk moeten nakijken want koorts kan leiden tot een ontsteking ergens in het lichaam..

Verder hadden wij 2 patiënten waarbij het eten aangereikt moest worden en die gewassen en aangekleed moesten worden, deze kunnen dat niet zelf vanwege hun ziektebeelden, ook waren er nog 3 patiënten ondersteuning nodig bij wassen en de alle dagelijkse dingen, ondertussen moest ik bloedsuiker afnemen, om het half uur de patiënt die uit de operatie kwam de bloeddruk + temperatuur meten, medicatie klaar zetten voor 08:00 - 12:00 - 14:00, zelf een broodje eten om 10:00 en af en toe een sigaretje roken met mijn collega die van de sigaretten ook wel pap lust dus dat kwam mooi uit. ha-ha!

Verder is het veel controleren en observeren, patiënten die denken dat ze wel alleen kunnen gaan staan, maar dat toch eigenlijk nog niet kunnen, koortsen, kleine pijntjes en grote pijntjes. enzovoort.

Na mijn ochtenddienst ben ik wat gaan eten in de cafetaria, en daarna ben ik naar huis gegaan heb ik gedoucht, omgekleed opgemaakt en ben ik opzoek gegaan naar de botanische garden want de borden wijzden allemaal een kant op en ik wou het toch eens vinden, helemaal door een ander dorpje gelopen, over een viaducht helemaal omhoog ik dacht dat ze me in rondjes lieten lopen maar ik bleef toch de borden volgen en uiteindelijk vond ik het de Botanische garden, heel groot.. een en al bos en mooie herfstbladeren, watertjes, riviertjes en leuke bankjes in kleine preeëltjes, heel leuk om rond te lopen.. nadat ik het allemaal we gezien had ben ik naar de altstad van Bielefeld gelopen waar ik ook nog nooit was geweest, leuke winkeltjes en cafeetjes..daarna door naar de stad, schoenen gekocht die ik de vorige x ook al had gezien en wat door de stad gelopen.. daarna weer naar huis met de tram want terug lopen had ik geen puf meer voor ha-ha, aangekomen thuis lekker even wat eten gemaakt, goulashsoup, gebakken eitje, en nog een lekker broodje zalm..voor Janneke en haar vriend een dinervoor2 en voor mijzelf ook, was erg lekker..daarna werd ik gebeld of ik morgen een ochtenddienst wou werken en heb ik gezegd dat ik dat wel wou, ik moest wel weer naar NC1 maar dat was geen probleem voor mij.

Daarna was ik wel moe van die hele dag lopen, zere voeten dus lekker onder de wol. Tot morgen!

VRIJDAG 18 OKTOBER.

Weer om 05:20 eruit voor een ochtenddienstje werken, opgehaald worden voor Mirjam en Robin die ook een ochtenddienst hadden..naar werk gelopen en een drukke ochtend gehad op NC1, veel mensen die zorg nodig zijn, 2 operaties gepland dus patiënten klaar gemaakt, en weer opgevangen na de operatie, infuussystemen klaar en aansluiten op de infusen, medicijnen ronddelen, begeleiden bij eten en drinken, mensen weer op de andere zei draaien, naar boven in bed helpen, wc rondes .. en ga zo maar door! druk maar wel leuk met collega Brydget gewerkt :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Hallo, Ik ben Lisa mol en kom uit Zwartsluis, ik ben 20 jaar geboren op 16-06-1994, in Zwartsluis. Totdat ik naar het VMBO in Zwolle ging heb ik op school gezeten in Zwartsluis, vervolgens heb ik nog 2 jaar op Talentstad in Zwolle gezeten om daar te mogen slagen en mijn VMBO diploma te mogen halen, vervolgens heb ik 1 jaar kinderopvang gedaan om het MBO, dit was iets wat mij toch niet zo lag, en ik ben daarom gestopt en begonnen aan de opleiding Verzorgende IG, deze heb ik binnen 3 jaar succesvol afgerond en in Juni 2014 heb ik mijn diploma in ontvangst mogen nemen. Vervolgens wou ik eerst 1 jaar gaan werken, maar aangezien er weinig werk is ook vanwege de crisis. Heb ik mij aangemeld voor de opleiding Verpleegkundige niveau 4 in Emmeloord, een nieuwe uitdaging nieuwe mensen leren kennen en een andere plaats leken mij een goede nieuwe start.

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 7031

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: