Weer een tijdje geleden geschreven - Reisverslag uit Bielefeld, Duitsland van Lisa Mol - WaarBenJij.nu Weer een tijdje geleden geschreven - Reisverslag uit Bielefeld, Duitsland van Lisa Mol - WaarBenJij.nu

Weer een tijdje geleden geschreven

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

25 September 2014 | Duitsland, Bielefeld

Hallo lieve lezers,

het is alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb, dit komt door slechte internet verbinding en weinig tijd. (slechte smoes hé ;-) ik ben in de tussentijd lekker 12 dagen naar Turkije geweest op vakantie, na mijn terugkomst op zondag moest ik mij op maandag weer melden voor een avond dienst in het ziekenhuis, ik heb die week gewerkt tot woensdag, want op woensdag gaan wij naar huis en op dinsdags moeten wij weer terug zijn, het is dus vanaf nu 9 dagen werken 6 dagen vrij. dit is echt heerlijk en goed vol te houden, vanaf dinsdag 16 september was ik weer 9 dagen aan het werk. Ik heb veel dingen gedaan en meegemaakt, heb deze week veel gewerkt op het normale station dus niet op intensief, normaal station is ook erg leuk want hier kun je een beetje contact leggen met de patiënten, maar aan de andere kant zijn er op intensief meer verpleegtechnische handelingen, zo heb ik in deze week dingen gedaan als: infuus aansluiten, loskoppelen, verwisselen. sonde voeding toedienen, medicatie klaarmaken, een vrouw gekatheteriseerd, een hoog opgaande klysma gegeven (we werden de poepzusters genoemd ha-ha) en ik had een patiënt van 22 jaar die ik verzorgde, heel leuk want zo kon ik een beetje met hem praten en samen sigaretjes roken, ja-ja ik weet het nooit flirten met je patiënten maar goed haha :-p ik heb het redelijk professioneel kunnen houden hoor...verder was er 1 dag met veel operaties, patiënten dossiers moeten dan klaar gemaakt worden en de patiënten ook, ze krijgen dan een mooie operatie jurk aan, en trombose strumpfen, (sokken tot helemaal bovenaan de benen) ik heb deze patiënten klaar mogen maken voor de operaties, en mogen brengen naar de operatie kamers.

1 meneer was geopereerd maar dit ging opeens niet zo goed en uit zijn wond kwam een hoop vocht, de volgende dag is er een spoed operatie aangevraagd en dit is gebeurt, er is een drainage ingebracht in LWK 4 halverwege de rug. ik heb hierbij geassisteerd, ik mocht de pleisters knippen en op de wond plakken. en ik moest deze patiënt continu observeren en zijn bloeddruk, zuurstof, pijnschaal controleren. dit was intensief maar zo leer je wel door een hele dag bijvoorbeeld handmatig bloeddruk op meten hoe het moet.

Verder was er natuurlijk ook nog tijd voor ontspanning en in het begin van de week was het lekker weer, dus als we een ochtenddienst hadden gingen we lekker in het park liggen bij sparenburg, Mirjam en Robin moesten theorie leren voor de auto. En ik..genoot van de zon! dat moet natuurlijk ook iemand doen.

Ook waren we er in het weekend en we zijn dus zaterdags wezen stappen, Ik, Robin, Mirjam en Janneke gingen Bielefeld maar eens onveilig maken.. nou dat ging dus zo:: Ik had op het werk gevraagd waar we het beste heen konden gaan en dat heette de boulevard van Bielefeld achter het treinstation, nou toen we daar kwamen zagen we dus het uitgaan van Bielefeld, 1 hele grote club genaamd, Pasha. en allemaal kleine barretjes erbij, wij gingen bij mexim's zitten en moesten als eerste al onze ID laten zien, nadat wij uitlegden dat Mirjam die niet mee had en dit geen probleem was bestelden we onze cocktails en genoten we hier van, nadat het wat kouder werd buiten en het tegen 23:00 liep besloten we naar binnen te gaan, hier werden we geholpen door een andere barman die besloot dat het opeens wel een probleem was dat Mirjam haar ID niet mee had genomen, vervolgens mochten wij ook geen drinken bestellen, want 1 iemand geen ID = niemand drinken. dus wij zijn na wat woordenwisselingen naar buiten gegaan waar het regende alsof de hemel naar de beneden kwam, maar deze barman wou ons blijkbaar zo graag weg hebben dat hij ons een paraplu gaf, vervolgens renden we naar wat wij dachten de ingang van Pasha, maar wij moesten nog bandjes halen voor de entree bij de hoofdingang, hier mochten we niet in want het was 21+ (op werk de volgende dag zeiden ze dat dit onzin is, en dat als we op vrijdag heen gaan we gewoon naar binnen mogen) dus ook daar geen party voor ons, uiteindelijk al redelijk nat geregend want met 4 onder 1 paraplu gaat niet zo goed..gingen we maar naar de MC-donalds wat eten en bedenken wat we gingen doen.

Robin kreeg last van buikpijn dus we besloten naar de metro te gaan om onze weg te vervolgen naar huis, aangekomen bij de metro, ging deze niet meer...dus moesten we lopen! wat een avond, we liepen naar huis en waren om 02.00 thuis. lekker slapen en de volgende keer :: ID-kaarten allemaal mee en op vrijdag de stad in gaan. ha-ha!

Verder ben ik op maandag ziek geworden, ik kreeg opeens erg veel pijn aan mijn kies en ik ben dinsdag en woensdag thuis gebleven, veel geslapen. koortsig en echt alles deed mij pijn. vandaag ben ik naar de tandarts geweest en het bleek dat ik last had van een vulling die er 5 jaar geleden in gezet is, deze is eruit gehaald en nu zit er een nieuwe vulling in, en tot half 2 zit er ook nog een fijne verdoving in mijn mond! :-P

Dus dat was wel zo'n beetje 9 dagen arbeiden in Duitsland, nu 6 dagen thuis en dan weer 9 dagen heen. dan zou ik proberen wat meer te schrijven over mijn gebeurtenissen daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Hallo, Ik ben Lisa mol en kom uit Zwartsluis, ik ben 20 jaar geboren op 16-06-1994, in Zwartsluis. Totdat ik naar het VMBO in Zwolle ging heb ik op school gezeten in Zwartsluis, vervolgens heb ik nog 2 jaar op Talentstad in Zwolle gezeten om daar te mogen slagen en mijn VMBO diploma te mogen halen, vervolgens heb ik 1 jaar kinderopvang gedaan om het MBO, dit was iets wat mij toch niet zo lag, en ik ben daarom gestopt en begonnen aan de opleiding Verzorgende IG, deze heb ik binnen 3 jaar succesvol afgerond en in Juni 2014 heb ik mijn diploma in ontvangst mogen nemen. Vervolgens wou ik eerst 1 jaar gaan werken, maar aangezien er weinig werk is ook vanwege de crisis. Heb ik mij aangemeld voor de opleiding Verpleegkundige niveau 4 in Emmeloord, een nieuwe uitdaging nieuwe mensen leren kennen en een andere plaats leken mij een goede nieuwe start.

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 659
Totaal aantal bezoekers 7040

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: